VI SÖKER EN UTÅTRIKTAD ADMINISTRATÖR MED INRIKTNING LOGISTIK

Persiennkompaniet är en spännande arbetsplats som hela tiden växer och utvecklas. Vi är ett sammansvetsat och prestigelöst team som arbetar mot gemensamma mål och är måna om att fira våra framgångar.

Som administratör hos oss är du en stor och viktig del av verksamheten och har stora möjligheter att påverka företagets fortsatta utveckling. Din roll är varierande och flexibel, vi är alltid intresserade av att tillsammans utveckla och driva organisationen framåt. Din närmsta samarbetspartner blir vår säljassistent och administratör, Åsa.

Vi söker dig som är social, flexibel och strukturerad och som vill vara en del av vårt härliga gäng!

ARBETSBESKRIVNING – LOGISTIK & GODSHANTERING

Ansvarar för bokning av interna och externa montörer till respektive monteringsjobb.

Ansvarar för att i samråd med säljare boka och samordna elektriker och arbetsställningar till de monteringsjobb där det är aktuellt.

Ansvarar för bokning av montagetider med kunder.

Ansvarar för att våra montörers arbetstider och kapaciteter utnyttjas i största möjliga mån.

Hantera, boka in och kontrollera inkommande gods (tunga lyft kan förekomma).

Ansvarar för att vårt lager hålls snyggt och organiserat.

Ansvarar för reservdelslager (inventera, beställa, hålla ordning).

Ansvarar för att kontinuerligt utveckla våra rutiner och arbetssätt inom området logistik, lager och montering.

KONTORSUPPGIFTER 

Ansvarar för inkommande telefonsamtal och förfråganingar via e-post.

Ansvarar för telefonväxeln.

Bedömer och vidarebefordrar inkommande förfrågningar till respektive affärsområde.

Ansvarar för att skicka inköpsorder till våra leverantörer samt registrera orderbekräftelser i vårt affärssystem.

Enklare kontorsgöromål, beställa kontorsmaterial etc.

KVALIFIKATIONER

Erfarenhet av och kunskap inom varuhantering, lager och logistik.

Erfarenhet av att tala med och bemöta kunder.

Mycket god datorvana, behärskar office-paketet.

Erfarenhet av att planera sin egen och andras tid.

Vana vid att arbeta i affärssystem.

Erfarenhet av, och viljan att, ingå i ett team och samarbeta mot gemensamma mål.

Du har god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift.

Talar och skriver svenska obehindrat.

Talar och skriver engelska på god nivå.

PERSONLIGA EGENSKAPER 

Rutinerad, skicklig och noggrann administratör som trivs i en miljö med varierande arbetsuppgifter i en stundtals stressig miljö och har lätt för att behålla fokus på arbetsuppgifterna under en stundtals hög arbetsbelastning.

Fallenhet för att snabbt kunna organisera och strukturera en mängd varierade arbetsuppgifter.

Trivs i rollen som ”spindeln i nätet” och har en fallenhet för att hålla koll på processer och rutiner.

ÖVRIGT 

Vi tillämpar sex månaders provanställning till följd av tillsvidareanställning.

Start: Omgående eller efter överenskommelse.

Omfattning: heltid, 40 timmar per vecka.

Lön: Efter överenskommelse

Placering: Centralt belägen på Kungsholmen i Stockholm

Varmt välkommen med din ansökan till: apply@persiennkompaniet.se
Vid frågor kontakta Fredrik Bihl: 08-441 00 80.

Kontakt