VI SÖKER EN UTÅTRIKTAD BACK-OFFICE/SÄLJASSISTENT

Persiennkompaniet är en spännande arbetsplats som hela tiden utvecklas och växer. Vi är ett sammansvetsat och prestigelöst team som arbetar mot gemensamma mål och är måna om att fira våra framgångar.

Som back-office hos oss är du en stor och viktig del av verksamheten och har stora möjligheter att påverka företagets fortsatta utveckling. Din roll är varierande och flexibel, vi är alltid intresserade av att tillsammans utveckla och driva organisationen framåt. Dina närmsta samarbetspartners blir vår logistikansvarige Thomas samt våra säljare Malin, Stephan och Anna.

Vi söker dig som är social, flexibel och strukturerad och som vill vara en del av vårt härliga gäng!

ARBETSBESKRIVNING BACK-OFFICE/SÄLJASSISTENT 

Som Back-office arbetar du i ett säljteam där du är spindeln i nätet och stödjer säljarna med att skriva offerter, ta in priser från leverantörer, beställa varor, reservera monteringstider i samråd med logistik-ansvarig och skicka varuprover till kunder.

Vid önskemål från säljarna följer du även med ut på kundbesök för att assistera vid måttagning.

Ansvarar för inkommande telefonsamtal och förfrågningar via e-post. Dessa bedöms och vidarebefordras till rätt säljare inom respektive affärsområde.

Ansvarar för att skicka inköpsorder till våra leverantörer samt registrera och kontrollera orderbekräftelser i vårt affärssystem.

Ansvarar för att upprätta interna prislistor och hålla dessa uppdaterade.

Enklare kontorsgöromål, beställa kontorsmaterial etc.

KVALIFIKATIONER

Erfarenhet av att tala med och bemöta kunder.

Mycket god datorvana, behärskar office-paketet.

Vana vid att arbeta i affärssystem.

Erfarenhet av, och viljan att, ingå i ett team och samarbeta mot gemensamma mål.

Du har god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift.

Talar och skriver svenska obehindrat.

Talar och skriver engelska på god nivå.

PERSONLIGA EGENSKAPER 

Rutinerad, skicklig och noggrann administratör som trivs med varierande arbetsuppgifter i en stundtals stressig miljö och har lätt för att behålla fokus på arbetsuppgifterna och prioritera rätt under en hög arbetsbelastning.

Fallenhet för att snabbt kunna organisera och strukturera en mängd varierade arbetsuppgifter.

Trivs i rollen som ”spindeln i nätet” och har en fallenhet för att hålla koll på processer och rutiner.

ÖVRIGT 

Vi tillämpar sex månaders provanställning till följd av tillsvidareanställning.

Start: Omgående eller efter överenskommelse.

Omfattning: heltid, 40 timmar per vecka.

Lön: Efter överenskommelse

Placering: Centralt belägen på Kungsholmen i Stockholm

Varmt välkommen med din ansökan till: apply@persiennkompaniet.se
Vid frågor kontakta Fredrik Bihl: 08-441 00 80.

Kontakt